Wednesday 23 October 2013

CAHAYA 24

Dengan nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyanyang...

Selawat dan Salam untuk Nabi Muhammad SAW, keluarga baginda dan para sahabat...

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ

Assalammualaikum wrt wbt...

Syukur alhamdulillah atas segala kurniaanNya..
Moga beroleh redha untuk setiap yang kita lakukan, insyaALLAH ^_^


Dalam diri ini punya sesuatu yang tidak dapat dihuraikan..
Ada tanda tanya yang memerlukan jawapan..
Ada keresahan terhadap persoalan itu..
Diri terasa lemah..
Namun, tiada jawapan untuk soalan itu..
Ku terus menunggu, mengkaji serba sedikit apa yang terjadi sebenarnya..
Ku mencari hikmahnya..
Dan terus mencari..
Namun, setakat ini aku gagal..

Degupan jantung ku terhenti pada sebaris ayat..
Ayat yang benar-benar buat ku tersedar dari lamunan..
Ayat yang membuat hidup ku gelisah..
Malam ku tergandah..

Ayat itu adalah:
"Sebenarnya ALLAH nak sedarkan hana dan ALLAH nak selamatkan hana.." 


Apa maksud semua ini??
Allah nak sedarkan aku mengenai apa??
Allah nak selamatkan aku dari siapa??

Ya ALLAH, berikanlah aku petunjuk untuk menghuraikan segala kekusutan ini..
Ya ALLAH, jangan biarkan aku terumbang ambing buat kali ke-2..
Bantulah aku Ya ALLAH..
Aku benar-benar memerlukan Kau dalam kehidupan ku..
Cuma terkadang aku terleka dan terlupa akan Kau..
Ampunilah aku Ya ALLAH  =(


IM@TF: Bantulah daku~

No comments: